4 Ocak 2013 Cuma

Online alışverişte twit yarışı...

Yepyeni bir yıla girmişken, yepyeni bir çalışma paylaşmak istedik. Ve çalışmamızda, Türkiye'nin en başarılı alışveriş sitelerinin Twitter'ı nasıl kullandıklarına ve yarattıkları etkilere odaklandık.

Çalışmamız, 28 Aralık '12 - 3 Ocak '13 arasında atılmış 5941 twiti kapsıyor. Tamamen bağımsız bu çalışmada içinde Markafoni, Limango, 1v1y, Lidyana, Trendyol ve Morhipo geçen twitleri inceledik.

 Çalışmaya twit atma oranlarını paylaşarak başlayalım. Bir online alışveriş sitesi için, satışı push eden -tetikleyen- twitler veya kampanyalar üretmek önemli. İşe dijital pazarlama bakış açısından bakınca, dijital platformların yaratıcı, akılda kalıcı ve satışa dönüşen, yani ya marka bilinirliğini artıran, marka konumunu güçlendiren ya da satış hedeflerine hizmet eden içeriklerle beslenmesi gerekiyor.

Twit atma sayılarına baktığımızda en çalışkan sitenin Markafoni olduğunu görüyoruz.


Markafoni, 1 hafta içinde 381 twit atarak, bu haftanın twit şampiyonu olmuş. Markafoni'yi 188 twit ile Trenyol, 118 twit ile Morhipo takip ediyor. Ancak madalyonun öbür yüzüne baktığımızda gördüğümüz manzara biraz daha farklı, yani twit atma sayısı ve takipçilerin buna tepki verme oranları tamamen içerikle ilgili. Çok twit atmak, çok ilgi çekmek anlamına kesinlikle gelmiyor. Yani tam tersinden ifade edilecek olursa, az twit atmak az ilgi çekmek anlamına gelmiyor.

Etkileşim oranına bakıldığında, şampiyon Lidyana.com, hacim açısından ise Trendyol açık ara önde. Aşağıdaki tabloda yeşiller markanın mention edilme ve RT sayılarını ifade ediyor, pembeler ise içerik üretme sayılarını.




Sadi Şirazi'nin Bostan ve Gülistan'da "Kötü haberi baykuşa bırak, sen iyi şeylerden bahset"dediği gibi,biz de başarılı olanların neden başarılı olduklarını anlatarak devam edelim.

Önce Lidyana'ya bakalım:

Bu tweet’i 19:00’a kadar retweet edenler arasında yapılacak çekilişle 3 kişi Lidyana’dan portföy kazanacak. Bol şans!


Ve bu yarışma sayesinde bu fotoğraf tam 408 kere RT edilmiş.

Trendyol 'un başarısını anlamak için en çok paylaşılan hashtaglere bakmak gerekiyor.
 


Burada ilk sırada yer alan #2013dilegim etiketi Trenyol'un.



Yine en çok paylaşılan etiketlerde sıkça göze çarpan Twit Prensi'nin yürüttüğü Minik Eller Üşümesin kampanyası Trendyol'un da sahiplenmesiyle öne çıkmış.  Dolayısıyla en çok paylaşılan görsellerden birisi bu olmuş.


Haftanın diğer başarılı kampanyası 1v1y'nin... Tweetsale linki tam 668 kere paylaşılmış. Son zamanlarda göze çarpan tweetsale konseptinin 1v1y için bir başarı hikayesi olması çok net.


Dikkat çeken diğer paylaşımlardan biri, Morhipo'nun Astrohipo linki. Yeniyıl klasiği olan  astroloji yorumları Morhipo'nun sahiplendiği konu olmuş. 139 kere paylaşılmış.

Bir haftalık online alışveriş twit paylaşımlarının büyük reemine baktığımızda aşağıdaki kelime bulutunu görüyoruz. RT kelimesinin büyüklüğüne dikkatinizi çekmek izteriz. Hacim olarak nelerin ön planda olduğu da çok net görülüyor.


Hangi gün ve saatlerde daha çok tweet atıldığına gelecek olursak:



 >> Çalışmanın detaylı PDF versiyonu için: info@patternix.com 
Başlık: Teknoloijklet e-ticaret çalışması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts