11 Ocak 2013 Cuma

Ralli Twiter'da da sürüyor...

Twitter üzerinden yaptığımız çalışmalara tüm hızıyla devam ediyoruz!

New Twitter case studies on stage!

Bu sefer konumuz otomobiller. Farklı kategorilerdeki 8 marka; BMW, Mercedes, Opel, Porsche, Renault, Toyota, Volkswagen ve Volvo.

In this study, subject is otomotive. We analyzed 8 different brands in different categories, which are BMW, Mercedes, Opel, Porsche, Renault, Toyota, Volkswagen ve Volvo. 
Ve işte bir haftalık süre zarfında bu 8 markanın konuşulma oranları... İlk sırayı bir hafta içinde 69.328 twitle Toyota, 68467 twitle BMW ve 65037 twitle Mercedes paylaşıyor.

We analyzed 8 brands, which are being subject to Twitter talks and results are here;
Toyota: 69,328
BMW: 68,467
Mercedes: 65,037

Bu markaların hedef kitleleri, pazarları ve tasarımları gibi, markayla ilgili konuşulanlar da farklılık gösteriyor.

Every tweet about these brands tells different story about brand, according to their target market, style and design.

Örneğin BMW hakkında konuşulanlar arasında daha çok rahatlık ve modeller öne çıkarken, "Mercedes"in ve "Audi"nin de sıklıkla anıldığını farkediyoruz.

They talk about subjects such as comfort, s series and other models and competitors like Mercedes and Audi.



Mercedes'te ise durum benzer . Rahatlık, para, mutluluk, aşk ve sürüş gibi kelimeler, Mercedes'le ilgili konuşulanlarda öne çıkanlardan...

Ther is alike story about Mercedes. Comfort, money, happiness, love and drive are most used words in this tweet cloud.


Ulaşılması zor ama konuşulması kolay olan Porsche için ne konuşulduğunu merakla araştırdık. Ve bakın neler çıktı...

Here is the Porsche story!
Görüldüğü gibi, BMW ve Mercedes gibi günlük olarak kullanılabilen otomobillerde, konfor, mutluluk, sürüş gibi kelimeler öne çıkarken, Porsche için kullanılan kelimeler daha çok turbo!, tasarım, kıvrımlar ve arabaların uzun uzun resimlerine bakılabilecek telefon uygulamaları... Bir de Ferrari!

Porsche tweets tell a different story. Most used word is turbo! And design oriented words are weighted... Mobile phone applications are alse talked and Ferrari as a competitor.

Güvenliği ile öne çıkan Volvo'ya da bakalım... Acaba Twitter'da da insanlar gerçekten güvenlikten mi bahsediyor. Tabii ki hayır! Burada kastettiğimi Volvo'nun güvenli bir otomobil olmadığı değil, tam aksine, anne, baba, patron gibi kelimelerin bolca kullanılması insanların gözündeki yerini tanımlıyor diyebiliriz.

When it comes to subject of Volvo, its seriousness takes place. Mother, CEO, father, boss and contented tells the brand's position.

Porsche'da bolca kullanılan kelimelerden karşımızda kesinlikle bir arzu nesnesi olduğunu anlarken, Volvo için kullanılan ağır, oturaklı kelimelerle bambaşka bir dünyanın kapısında buluveriyoruz kendimizi. 

As we see, Twitter talks tell us that, Porsche is a desire object, but in Volvo there is a completely different world.

Markaların Twitter'da konuşulmasıyla ilgili metrikler sadece data hacmi ve içeriğinin ne olduğunu kapsamıyor, bu veriler incelenirken dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta içeriğin kalitesi. Kullandığımız özel metriklerle, bu sekiz marka için yayılım grafiklerini de çıkardık. Bu grafikte dikkat edilmesi gereken kısım, tüm grafiklerdeki mavi bölüm. Mavi ne kadar büyükse, bu o marka hakkındaki içeriklerin o kadar çok ilgi çektiğini gösteriyor...

In this study, metrics are important. Quantity of the twits are important but quality is more important than that. At the picture below, compare the light blue parts and see which talks about brands seemed are more valuable for Twitter users. The more blue, the more valuable talks!


Bu çalışma ile ya da diğer sektörler için hazırladığımız farklı çalışmalarla ilgili bilgi edinmek için info@patternix.com üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

For more information about this study and other Patternix studies, contact us:  info@patternix.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts