9 Ağustos 2012 Perşembe

Sosyal ağlar için stratejiniz hazır mı?

Sosyal medyanın özellikle de son birkaç yılda etkinliğini artırmasıyla firmaların sağlam bir sosyal medya stratejisine sahip olmaları gerektiği oldukça önem kazandı. Sosyal medya stratejisinin özü firmanız hakkında belirtilen olumlu ve olumsuz görüşleri dinleyip buna göre hareket etmektir. Yapılan bir araştırmaya göre her birey, markalar hakkında günde en az 5 defa konuşur. Bu konuşmaların da insanların gün içinde verdikleri kararları büyük ölçüde etkiler. Özellikle olumsuz görüşler servis, müşteri ilişkileri, ürün gibi sizin ve çalışanlarınızın her gün sunuyor olduğu hizmetleri geliştirmek için en güçlü araçlardandır. Firmalar, müşterilerini sosyal medya kanallarında neden takip etmeliler?


İnsanlar, birbirlerinin görüşlerini önemserler
İnsanlar, birbirlerinin görüşlerine gazete, tv ve diğer basın-yayın organlarından gelen mesajlara göre çok daha fazla önem verirler. Bundan dolayı firmanız hakkında sosyal medyada dönen hem olumlu hem de olumsuz konuşmaları süratle bulup dinliyor olmanız gerekir.

Bir Facebook ya da Twitter sayfası açmak size yeterli gelebilir, yalnız buralardaki konuşmalar da sosyal medya dünyasının sadece bir parçasıdır. Herhangi bir sosyal medya sitesinde sizi takip etmeyen ve email listenizde olmayan firma müşterileriniz de vardır. Bunlar blog yazarlar, tweet atarlar, kendi Facebook durumlarını güncellerler; onları takip etmezseniz ne söylediklerini bilemezsiniz.

Müşterilerinizin nerede olduklarını bulunSosyal müşteri ürünler, markalar ve firmalar hakkında sosyal kanallar vasıtasıyla bilgi edinir ve kendi networkünden gelecek bilgiye de güvenir. Sosyal medyaya aktif bir şekilde kulak vermeniz, müşterilerinizin ve müşteri adaylarınızın hangi sosyal network sitelerinde zaman geçirdiğini bulmanıza ve buralarda kendi stratejinizi yapılandırmanıza yardımcı olur.

Kanaat önderlerinden faydalanın
Sosyal medyayı gözlemlemek, topluluğunuzdaki kanaat önderlerini bulmanıza da yardımcı olur. Bunlar blog yazarları, twitter ve facebook kullanıcıları olabilir. Genelde her coğrafi bölgenin, ilin bir çok insanın takip ettiği kendi lokal blog yazarları yani potansiyel kanaat önderleri vardır. Bunların bazıları gazetelerde köşe yazıları yazdığı için veya TV programlarında çıktığı için ünlü olabilir ama genelde çoğu ilginç, muhalif ya da eğlenceli olduğu için popüler olmuştur.

Ayrıca topluluğunuzdaki kanaat önderlerini bilmek size onlarla ilişkilerinizi geliştirme ve onların üzerinden ağızdan ağıza (word of mouth) pazarlama imkanı da sunar. Onlara hediye kuponları gibi hediyeler sunarak hakkınızda blog yazmalarını veya twit atmalarını sağlayabilirsiniz.
Rekabeti online izleyerek avantaj kazanın
İnsanların online dünyada rakipleriniz hakkında ne söylediklerini takip etmek size büyük bir avantaj kazandırabilir. Böylece rakiplerin kendileri hakkında ne söylediklerini, online topluluklarını nasıl yönettiklerini ve insanların onlar hakkında ne söylediklerini öğrenebilirsiniz. Daha sonra da rakiplerinizde göreceğiniz zayıf noktaları baz alarak buna göre kendi işinizde iyileştirme ve geliştirme yapabilirsiniz.

Aksiyon: Yelp.com gibi bir site üzerinden size rakip olabilecek bir veya birkaç firma hakkında insanların hangi yorumları yaptığını takip edin. Bu size kendi firmanıza daha fazla müşteri çekmek için içgörüler sunacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts